torsdag, juni 02, 2005

Vilken dag!

Igår var antagligen den bästa dagen på hela våren! Fick sommarlov, räddade livet på en docka, klippte mig...och sen kom kvällen!

Gårdagskvällen var en riktig succé! Jag och Krigarkungen Krull fick rida på den ståtliga Krigarhästen Garpur. Hon som hade hand om hästarns sa att Garpur var lite halvdöd så han skulle nog passa bra till mig! Garpur var lite seg det kan jag intyga, men jag är nöjd, han skrittade lite i alla fall så man fick lite fart! Det var kanonkul! Bra väder hade vi också!

Efter ridturen grillades det korv, spelades kubb och lektes diverse lekar. Väldigt trevligt och jag ser faktiskt redan fram emot höstens aktiviteter med Hiff! Trodde aldrig att jag skulle säga så! :)

Klassfesten blev det dock inget av för min del. Var trött när jag kom hem och orkade inte åka över halva stan! Så en trevlig dag avslutades framför tvn innan tröttheten tog överhand.

Dagens svenska ord:
förlora = tape

Dagens sång:
Märk hur vår skugga - Thåström

Dagens tips från coachen:
Använd suspensoar när ni rider!

Ha det gött!

Inga kommentarer: