onsdag, november 01, 2006

En väderrapport!

Idag är det sol ute...igår var det allt annat än sol ute, det snöade i nästan ett dygn, det blåste så att träd föll ner över vägen som jag cyklar till skolan...och apropå cyklar, igår var det mer så att jag fick dra cykeln till skolan! Och sågillar folk vinter...jag är tveksam!

Igår lämnades i alla fall slutuppgiften in och förhoppningsvis kan man nu helt koncentrera sig på uppsatsen fram till jul!

till helgen ska jag till Stockholm och träffa norska vänner! Detta blir mitt andra besök i Stockholm (inte i år eller så utan i hele mitt liv)
Ska öva på att prata med lite fiiin Liiidiiingööö-dialekt!

Ikväll blir det Dans till Darin på Gymmix, hoppas det blir uppskattat, ska nog basta efteråt också, kan behövas i kylan!

Over and Out!

2 kommentarer:

Evesie sa...

Jag tror din Lidingö-dialekt är lysande.. =) Kör hårt med den. Stockholmska är ju det som norrmännen försöker låta som när de härmar svenska.. så dina vänner kanske förstår dig bra =)

Anonym sa...

Egentlig så hører vel ikke de fleste nordmenn forskjellen på Stockholms-dialekt eller Norrländska eller hva de nå heter alle sammen.. Det eneste jeg klarer å skille ut helt sikkert, er skånsk. For de låter jo bare som dansk?! Og det låter ikke pent..:P Og jeg har liksom studert dette, burde egentlig kunne det, men...
-Ingunn