söndag, november 12, 2006

FARS dag...

...är det idag! Hade man varit FAR hade man alltså haft dag idag! FAR och flyg!
Ska fira min egen FAR när familjen FAR hit nästa helg!

Igår kväll när jag kom hem gick strömmen i hela området, det blev helt kolsvart (kändes lite FARligt) fick använda mobilen för att över huvudtaget ta mig i säng! (Jag ringde alltså inte till någon och frågade hur man gjorde, jag använde den som lampa)När mangår omkring i en helt mörk lägenhet märker man hur kasst mörkerseende man har! Man är en ganska otymplig FARkost!

Igår kom vi fram till att vi skulle vara smarta, istället för att ge oss ut i snöslasket och handla mat beställde vi hemkörningspizza! Idén var smart till det visade sig att alla andra i Falun också hade tänkt likadant! Massa beställningar och kasst väder. Det tog nästan två timmar att få maten, och de var inte ens varma....suck...Men då var man så hungrig så det var inte så FARligt, de slank ner ändå!

Träffade en emigrant också igår! Det var trevligt!

Idag ska det lagas mat så det räcker några dagar och så ska jag ta tag i min italienskakurs igen tänkte jag! Får se hur det går med det! Bra att ha ett mål i alla fall...

Har även börjat fundera lite smått för när jag ska plocka fram julmusiken ur datorns inre vrår...men det är nog lite tidigt än...ska vänta till advent!

I fredags var jag väldigt duktig och dammtorkade hela lägenheter! Så nu har jag bidragit till utrotningen av hybelkaniner (inte för att de är allt för utrotningshotade i min lägenhet) men ändå! jag har blivit väldigt miljömedveten de sista dagarna sen jag såg dokumentären Planeten! Inte så att jag gör så mycket annorlunda, men jag tänker i alla fall...fast igår så sparade jag faktiskt en tom smörburk med tanken på att man kanske kan ha nån annan slags mat i den någon gång...vad är det som händer med mig!!

Jag har köpt en tavelram med massa små ramar inuti (måste ses för att förstås) det är som ett pussel ungefär....hur som helt....jag fick ett ryck och satte in massa små bilder i de små ramarna häromdagen...och till min förtvivlan fick jag inte in dem i den stora ramen efteråt! Efter en och en halv timme med verktygslådan framme, med försök bestående av våld och ett humör som var en aning i en neåtgående trend...då plötsligt....kom jag på knepet! Det var ett sånt där Triss-reklams-moment, plötsligt händer det! Det värsta var att det var så lätt att det var ännu mer irriterande att jag inte kommit på det från början! Men nu står den här i all sin prakt i alla fall!

Dagens/Årets/Evighetens trend: Hängslen! Aldrig fel med ett par hängslen! (synd att alla inte förstår det bara) Skulle haft med ett exempel, men det verkar inte fungera...

Over and Out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hängslen?? ger associationer till tyskar och bö#ar...

Anonym sa...

och modemedvetna snygga människor...