torsdag, augusti 25, 2005

Hösten är här...

Himlen är grå...det regnar...det är inte så varmt...skolan börjar på måndag...

Det var dagens deppstund, nu lämnar vi det!

Veckan så här långt har varit bra. Bröllopsresan är i hamn, har haft morgongymnastik med teckenspråkstolk, har sett Susanna Kallur (hon kan ha varir med på morgongymnastiken, jag hoppas det) och så veckans höjdpunkt... Hade filbytardag igår, skickade filmer och bilder från sommaren till varandra med två kompisar igår! Lysande minnen!

Igår tvättade jag mina joggingskor i tvättmaskinen, hade det intevarit håk i dom hade man kunnat tro att de var nya! Att jag aldrig tänkt på det innan!

Idag borde jag göra ett aerobicapass...men tror det får vänta till senare ikväll, motivationen har inte helt kommit än så länge! Det är ju inte förren i morgon jag behöver det ändå.
I eftermiddag ska jag mingla med utländska studenter, kan bli spännande! Hoppas jag i alla fall!

Ska faktiskt ha ett dagens ord dag, lärde mig nämligen ett nytt svenskt ord häromdagen:

Dagens svenska ord:
Moffa = Att äta väldigt mycket av något under kort tid, för exempel om man vräker i sig en hel godisopåse under de första 15 minuterna av en film.

Dagens år:
1977 - Viktiga händelser:
  • James Bond filmen, The Spy who loved me, kommer ut
  • Den svenska fotbollsspelaren Tina Nordlund föds
  • Den 19 januari snöade det i Miami
  • Elvis Presley dör
  • England firar jubileum då drottning Elizabeth den andra har suttit 25 år på tronen
  • Brasilianaren Zico blir utnämnd till Sydamerikas bästa fotbollspelare
  • Magnus Uggla släpper albumet: Va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt?
  • Två boeingplan kolliderar över Teneriffa och över 500 människor omkommer!
  • Kronprinsessan Victoria föds

Det var det! Nu blir det aerobic...kanske!

Ha det gött!

Inga kommentarer: