tisdag, augusti 30, 2005

Så var vi igång igen!


Skolan har börjat! Sommarlovet är slut! Vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Sommaren har gått fruktansvärt fort, det är bara att hoppas att resten av året går lika fort så det snart blir sommar igen! Så som på bilden till höger borde det vara året om!


Min engelska kurs började som sagt igår, verkar...krävande. Massa att läsa och mängder av uppgifter, men det är väl så det är att studera. Det var väldigt mycket utbytesstudenter i klassen så då är man kändis där med... :)

I lördags spelade jag poker, med riktiga marker... En lysande kombination, det var riktigt kul, skönt att slippa spela om riktiga pengar i alla fall! Jag låg 220 000 kronor plus när vi slutade, synd att man inte kan växla sig till dem på en bank eller något.

Dagens år:
1875 - Detta hände detta år:

  • Betty Persson blir den första kvinnliga student i Sverige att avlägga examen
  • Alfred Nobel uppfinner spränggelatinet
  • Edgar Rice Burroughs (Författaren bakom Tarzan) föds
  • HC Andersen avlider

Då vet ni det! (Kanske borde jag förresten införa min blogg på engelska nu när jag studerar det, hmm)

Ha det gött!

1 kommentar:

Marthe-Pjokk sa...

Neineinei... Svensk er mye kulere enn engelsk... :)