onsdag, augusti 17, 2005

Tillbaka i Falun!

Då var man tillbaka i Dalarna efter över två månader hemma i Anderstorp.
Har tyvärr inte skrivit så mycket här under sommaren så det finns mycket att berätta. Men istället för att få skrivkramp ska jag dela ut lite priser:

Sommarens bästa fest:
Midsommarafton hemma hos mig.
Motivering:
Finns det partytält behövs ingen motivering.

Sommarens bästa sång att ha i bilen:
Clamour for Glamour med The Ark
Motivering:
ba-ba-beo-baba-ba-beo

Sommarens längsta bro:
Öresundsbron
Motivering:
Ett överansträngt knä

Sommarens utland:
Norge
Motivering:
Buss är ett bra sätt att ta sig fram på...

Sommarens mest överraskade flygresenär:
Elin Gilleshammer
Motivering:
Är man Miss Norway utan att veta om det blir man överraskad!

Sommaren mest desperata sovplatsletare:
Andreas Strand
Motivering:
- Vad är ni rädda för? Jag bangar inte för att slå upp tältet här! (i ett bostadsområde)

Sommarens värsta kebab:
22 Juli
Motivering:
23 Juli

Sommarens bästa radioprogram:
Best of Rally
Motivering:
- Det var Gunde här, styrka och klättervilja, ge mig lite nummer!

Sommarens bästa sedda film:
Garden State
Motivering:
Zach Braff och Natalie Portman i samma film kan inte misslyckas.

Sommarens bästa konsert:
Amy Diamond i Skillingaryd (!!)
Motivering:
Brist på konkurrens

Sommarens bästa sång:
Clamour for Glamor med The Ark
Motivering:
Like I knew you would!

Sommarens bästa filmkamerainsats:
Min egen på min systers student
Motivering:
Satte man på slowmotion kunde man till och med se vilka som var med på filmen.

Sommarens uppvaknande:
På segelbåt i Strömstad, tidigt en morgon.
Motivering:
Bruna bönor

Sommarens mest mångkulturella vecka:
Vecka 32
Motivering:
Jobbade vid en maskin med en vietnames hela veckan. Han sa inte så mycket men ändå...

Sommarens djurvän:
Jag själv
Motivering:
Räddade en tornfalk från altanen med hjälp av en pinne.

Sommarens coolaste kommentar:
- Dörrarna stängs. Sagt av Daniel Strand
Motivering:
Allt för att glassa med moderniteterna i bilen!


Nu har ni kanske förstått lite vad jag har varit med om i sommar, mer kommer säkert!

Ha det gött!

3 kommentarer:

Anette sa...

Gosj...jeg kommer aldri til å glemme at du mistet mobilen i søppelbøtta...så stille jeg måtte være og samtidig så mye jeg måttte le! :)

Anonym sa...

Sommarens djurvän kan du hvertfall ikke kalle meg... Jeg kjørte over et ekorn i går!:( Grusomt, men sant... Høres ut som om du har hatt en fin sommer!
Ingunn

Martin sa...

Tur att det inte var en katt i alla fall! :)