fredag, augusti 26, 2005

Vilket dygn!

Inom de senaste 24 timmarna har jag:


  • Hållt en guidad tur på engelska inne på två gym, samt uppe i hopptornet!
  • Blivit intervjuad av Falukuriren
  • Kommit med på bild (bakifrån) i Falukuriren, de använde mitt citat men inte mitt namn...
  • Haft lunchgympa med ca 75 nya studenter
  • Blivit filmad av skolans egen tv-kanal som sänder övre kabelnätet och internet
  • Sökt bostadsbidrag
  • Sorterat upp sjukt massa papper

Efter dessa äventyr ska det blir skönt med en riktigt lugn kväll, har tänkt att kolla på Whale Rider och äta Tofu! Blir grejer det!

I morgon ska jag ner på stan och inhandla bröllopspresenter och andra saker, kanske går till min frisör Abdullah också!

Dagens år:

1929- Detta hände detta år:

  • Jugoslaviens bildas
  • Den första morgongymnastiken i radio startar
  • Martin Luther King föds
  • Lennart "Nacka" Skoglund föds
  • Max von Sydow föds
  • Puttin' on the Ritz med Irving Berlin blir en stor hit världen över
  • Tintin förekommer för första gången som serie
  • Carolina Gisolf sätter nytt världsrekord i höjdhoppning för damer med 1.61 m.

Då vet ni det!

Ha det gött!

Inga kommentarer: