onsdag, oktober 05, 2005

Snart tenta!

På fredag har jag årets första tenta, inte bara terminens utan årets första tenta...det var ju ett tag sedan sist så man vet ju inte riktigt vilken form man är i, får väl hoppas att man har vilat sig i form!

Idag har jag inhandlat ett par fotbollskor för inomhusbruk! Kan behövas om jag ska spela fotboll en gång i veckan hela vintern, kändes jobbigt att lägga pengar på skor, men det var det nog värt! Köpte också ett hårband, kom fram till att det var ekonomiskt...om jag har ett hårband så måste jag ju spara ut längre hår för att använda det, alltså sparar jag de pengar jag annars hade klippt mig för. Dubbelomvänd logik enligt Martin!

Eftersom mitt förra inlägg med en lista blev varmt mottagen (med kommentarer och grejer) ska jag nu fortsätta att ha med topp 3 listor i mina uppdateringar!

Dagens top 3:
Tidernas värsta telefonförsäljning:

1) Tvättmedel - Erbjudandet: Köp en jättelådatvättmedel som räcker i tre år: kostnad 995 kr, knappast!
2) Få jättesexiga kalsonger gratis...om du köper en träningsvideo från Usa: kostnad: 400kr
3) Potatis- Köp fem säckar potatis, få den sjätte för halva priset, kostnad per säck 140 kr.

Tror de att en student vill ha sådana här erbjudande? Vem köper 6 säckar potatis? Tvättmedel för 1000 kr...hallå!!!!!!

3 kommentarer:

Anette sa...

Jeg syns du skulle kjøpt potetene. Du kunne laget en potetborg.

Marthe-Pjokk sa...

Ja! Så kunne Ingrid og jeg bodd i den når vi kommer på besøk :-D

Anonym sa...

Jeg kjøpte en pose poteter en gang. Altså ikke en hel sekk. Den lå i kjøleskapet mitt (ikkeno potetkjeller her nei) et par måneder før jeg måtte kaste dem. Har ikke tid til å koke sånt!
- Ingunn