lördag, september 02, 2006

Viktig dag!

Idag är en viktig dag för Sverige...Em-kval i fotboll! jag har tidigare sagt att jag inte tror att Sverige kommer att vara med i EM om två år, och som det känns nu är jag ännu mer säker på det. Det som saknas är:
  • En forward som klarar att snitta 15-20 mål per säsong i en större liga (inte Danmark)
  • En Chippen i den form han var när han kom in i landslaget
  • En högerback som faktiskt är högerback
  • En mittback som är minst lika bra som Olof Mellberg (gärna en utan benägenhet för att flaxa med armarna)
  • En generationsväxling som går smidigt, om två år måste spelare som Djuric, Holmén, Karl Svensson och Jon Jönsson tagit några steg till för att kunna kliva upp på den här nivån!

Om detta går vägen tror jag på ett positivt VM-kval mot Sydafrika 2010

Igår kollade jag på V för Vendetta...är inte helt säker på vad jag tyckte om den! Den var lite djup och inte helt lätt att fatta med massa symbolik och politiska budskap, men den var ändå bra och sevärd, utan att vara en toppenfilm! Hmm, den får nog sjunka in innan ett slutgiltligt betyg sätts!

Dagens sommarbild:

Inga kommentarer: