fredag, september 16, 2005

Högvinst - 5 kondomer!

Igår var jag på Studentens dag i Borlänge! Efter en eftermiddag medinformation till syudenter, tipspromenader och lekar (som dopp pennan i flaskan, kasta boll på flaska och gör ett pappersflygplan) så var det dags för sittning på kvällen. Detta var en upplevelse utan dess like.
Jag och min kompis, hamnade vid ett bord bland väldigt rutinerade (och aningen vilda) Borlängebor! De skrek, bankade i borden och sjöng så jag höll på att få tinnitus!
Efter ett tag blev det dags för prisutdelning från de olika tävlingarna tidigare på dagen. Det visade sig att förutom de olika prisen fick äran att leda en sång om att man ska tömma sitt glas. Vilket gick ut på att man drack en flaska öl, eller ett glas vin rakt upp och ner och sedan sjöng solo medan man satte det uppochner på huvudet för att visa att man tömt det!
Givetvis vann jag ett pris! Det kan nämnas att jag varken dricker öl eller vin, men man får ju göra sitt bästa för att ta seden dit man kommer och jag lyckades roffa åt mig ett glas ramlösa (kolsyrat vatten) som jag drack och sedan sjöng att jag var en suput och ett fyllesvin! (kändes helt normalt) En del spridda buande hördes bland de som upptäckt min lilla kupp men de flesta i salen hade fullt upp med att dricka ur sina egna glas/flaskor så de märkte nog ingen skillnad!
Priset jag vann var ett påse med allt som behövdes för att överleva en utekväll...5 kondomer, två påsar Samarin, tre reflexer, två påsar godis och en kapsyl-öppnare! Kan ju säga att jag helt plötsligt blev väldigt populär vid vårt bord när alla ville ha kondomer! ;)
Till min tröst vann min kompis nästa tävling och hon hade inte samma tur utan missade lite i sin flaska och fick en del i håret! Så kan det gå när man är på sittning i Borlänge! Blir nog inte så värst många sittningar i min studentkarriär!

Annars har veckan varit fri från missöden, har spelat innebandy och fått träningsvärken i den kroppsedelen man sitter på! I helgen har jag absolut ingenting planerat och det gör att jag kanske äntligen kan läsa ut den otroligt lite intressant boken The Remains of the Day, som handlar om en engelsk butler som reser runt på landbygden i England och filosoferar om hur en bra butler bör vara...ska diskutera denna i skolan på måndag och jag vet inte alls om jag har så mycket att tillföra den diskussionen. Fast jag kan ju kanske sjunga att jag är ett fyllesvin för att distrahera läraren!

Dagens år:
2001 - Detta hände:
  • George Bush blir amerikansk president.
  • 11 september-attentatet.
  • Douglas Adams avlider. (Författaren till Liftarens guide till galaxen)
  • Denzel Washington får en Oscar för bästa manliga huvudroll i Training Day
  • Martin Petersson emigrerar till Norge
  • Arvingarna blir årets dansband
  • Zlatan Ibrahimovic säljs från Malmö FF till Ajax för 82,6 miljoner svenska kronor
  • Fotbollsspelaren David Rocastle dör 33 år gammal dör i cancer

Då vet ni det!

Ha det gött!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hva i all verden er en sittning??
-Ingunn