fredag, september 30, 2005

Miraklet i Lissabon!


Vaknade och slog på tv:n...det första som möter mig är nyheten att Halmstad helt oväntat vann mot Sporting Lissabon i går kväll och har tagit sig vidare i uefa-cupen! Helt fantastiskt, har för at fira lite gått och köpt aftonbladet och hängt upp förstasidan på köksdörren! Känner mig som värsta huliganen!



Jag har ett genusproblem, jag köpte en ny deo igår, Umbro. Men inte förren jag kom hem tänkte jag på att locket var rosa...hmm...det står inget om det är för män eller kvinnor, inte heller på lukten kan man avgöra detta! Tur att man rör sig i genusens gränsland i och med att man är metrosexuell...

I går åkte jag upp till skolan trots att jag hade ledigt, skulle skriva ut lite grejer och så...När jag kommer till skolan ser jag att det står massa människor utanför, det var brandlarm. Såg ingen jag kände igen utan stod där för mig själv och väntade...efter ca 5 min kommer det en man och skriker att alla ka förflytta sig till en grusplan som finns en bit från skolan, ser fortfarande ingen jag känner igen utan går själv bort till grusplanen, efter som det var ganska många som befann sig på planen blev det ganska trångt, det var lite svårt att befinna sig i en privat zon som jag försökte. Blev till slut ett ganska krystat samtal med en man jag aldrig sett förut:
- Jaha, vet du vad som hänt eller?
- Nej!
-Nej nej, vi hade ju i alla fall tur med vädret!
-Ja, det är ju skönt!
(En lång stunds pinsam tystnad)
-Undrar vad som har hänt egentligen!
-Ja, det kan man fråga sig, kanske någon som rökt på toa!
-Ja kanske det!
(Ännu en stunds tystnad)
Helt plötsligt börjar alla gå mot skolan igen, någon har väl gett klartecken...
Mannen säger:
-Jaha, det var trevligt att språkas, du får ha det så trevligt!

Trevligt att språkas? Jag anser personligen att det hade varit väldigt mycket mer trevligt att bara stå där och vänta. Varför måste man prata med människor man inte känner bara för att man råkar stå vid sidan av dom en stund! Visst är det trevligt att lära känna nytt folk, men att börja prata i en sådan situation som det här var, så betyder det mest att man tycker det känns fel att vara tyst! Våga vara tyst! Det blir dagens visdomsord (sagt av en som i princip aldrig är tyst)

Ha det gött!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg ser deg for meg - og må le litt!

-Ingunn