onsdag, september 28, 2005

Vilken morgon!

Idag vaknade jag, det var första misstaget!
Det första jag hörde när radion gick på var Darin som ylade någon slags a capella version av Beautiful av Christina Aguilera...jag gillar inte Darin i vanliga fall, men detta var lite för mycket!
Efter en något stressig frukost, gick jag in på toaletten och upptäckte att jag hade ett hårstrå som stack ut från näsan... Det var det andra misstaget.
Metrosexuell som man är kunde man ju inte bara låta det vara så utan bestämde mig snabbt för att avlägsna det men kirurgisk skicklighet. Fram med nagelsaxen, allt gick väldigt bra till jag slogi armbågen i tvättstället och klippte rakt in inuti näsan, kändes ingenting de första tre sekunderna, efter tre sekunder kom en fruktansvärd smärta över mig och mina ögon tårade som de gör när det typ kliar mycket i näsan...efter ytterligare tre sekunder forsade blodet ut och jag fick blod på t-shirten...efter säkert 10 minuter liggande på toagolvet med två ton papper i ansiktet vågade jag resa mig upp och fick en smärre chock... Det hade slutat blöda men jag såg ut som Uma Thurman i Kill Bill, hela ansiktet var rött och det såg ganska illa ut egentligen...efter en snabb tvätt var det bara att åka iväg till skolan för att inte komma försent. Tyvärr glömde jag en sak...tårarna fortsatte att flöda hela vägen till skolan...tur man inte mötte någon! Men luften torkade nog ut tårkanalerna för lagom framme vid skolan blev de helt torra och så är de fortfarande (17:40) så....en spännande start på dagen!

Resten av dagen då...jodå, helt ok!

ha det gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Köp en pincett! /Elmaco

Anonym sa...

Eller en nesehårsklipper?! Har hørt at barbererne i Tyrkia setter fyr på håret for å få det bort... Eller var det kanskje i ørene det? Er vel kanskje litt mer sannsynlig det?:P

-Ingunn