onsdag, september 07, 2005

Homework...

Just nu har jag massa att göra i skolan, fyra uppgifter som ska redovisas nästa vecka...har gjort en! Vet vad jag ska hitta på i helgen! Och det beror inte på att jag är dålig på att planera, utan på lärare som ger ut uppgifterna i sista stund och böcker som inte finns att köpa!

Nog om skolan...nu till trevligare saker!

Ikväll är det äntligen dags för kvalmatchen mot Ungern. Germany here we come! Förhoppningsvis!

Idag har jag varit effektiv (inte skolmässigt) har städat lägenheten, strukit skjortor och betalat räkningar! Plus varit på en lektion där läraren tappade rösten och ändå försökte prata...inte så smart! Alla skrattade och hon stog där och harklade och fräste! De utländska studenterna såg helt förfärade ut, sånt kanske inte händer i typ Iran...

Vi vann 26 kr på tipset i helgen, nu har vi över 50 kronor i potten...Germany here we come! nja...

Dagens filosofiska fråga:
Min granne ringer på här ibland och vill fråga något eller låna något. Varje gång han gör det sitter jag på toaletten eller står på väg in i duschen...varför är det så?
Vet han att det passar dåligt, eller har han kanske en helt omvänd rytm i sitt liv så att han tror att det passar bra just vid de tillfällena, eller är det helt enkelt så att det är ren slump...antagligen är det så, men det svaret är lite tråkigt! Ett tag var jag inne på att det kunde vara Dolda Kameran!

Dagens år:
1863 - Detta hände:
  • West Virginia blir Usa:s 35:e delstat
  • Alfred Nobel uppfinner dynamiten
  • Varberg brinner ner
  • Edvard Munch föds
  • Sagosamlaren Jacob Grimm dör

Då vet ni det!

Nu ska jag göra toast!

Ha det gött!

2 kommentarer:

Anette sa...

Jeg tror han spionerer på deg. Helt sikkert.

Anonym sa...

Kanskje du bare er veldig ofte på do eller veldig mye i dusjen?:)