fredag, september 09, 2005

Solen lyser, effekiviteten lyser, Martin lyser!

Solen lyser, det är varmt...nästan som sommar (light, kanske) Underbart! Var tvungen att ge mig ut och jogga en tur medan solen höll sig framme!
Idag har jag gjort alla mina skriftliga uppgifter som jag har till nästa vecka, nu ska jag bara läsa en roman i helgen, lysande! (Dagens ordstam är nog lys)

Igår var jag på Student-tv! Lysande inslag! :)
www.falustudent.nu/tv.html
går fortfarande att se! Ingen har kommenterat det i skolan idag...men det var en som tittade ganska konstigt på mig (det händer ju iofs då och då i alla fall)

Nu har det hänt igen...igår stod jag och rakade mig, givetvis ringer det på dörren...spion-teorin började verka allt mer lockande...men det var bara brevbäraren som hade ett paket med böcker till med! Hade nästan hoppats på att grannen skulle stå där i smoking och säga You're under arrest!

Ikväll ska jag på bio, Batman Begins. Fick två biocheckar av mamma i posten igår, och de måste man ju utnyttja! Har en kvar...kanske ska se Depp i chokladfabriken nästa vecka...får se!

Dagens år:
1981 - Detta hände:
  • Ronald Reagan blir president i USA
  • MTV startar
  • Charles och Diana gifter sig
  • Mr Zorro föds
  • Systrarna Kallur föds
  • Julia Stiles föds
  • Zlatan föds
  • Martin Gert Petersson (även kallad Martin Gert Stjärtfjäder) föds
  • Filmen Göta Kanal har premiär
  • Hannah Spearrit i S Club 7 föds
  • Bob Marley dör
  • Magnus Uggla släpper albumet Godkänd pirat
  • En Brad Pitt look-a-like föds på Värnamo lassarett
  • Astrid Lindgren ger ut boken Ronja Rövardotter
  • Thomas Ravelli får guldbollen (Sveriges bästa spelare)
  • Musicalen Cats har världspremiär i London
  • SVT sänder en dokumentärfilm av Ingvar Oldsberg om...Bröderna Djup

Då vet ni det! Ett händelserikt år! Och viktiga händelser var det oxå!

Ha det gött!

Inga kommentarer: