tisdag, februari 22, 2005

Brrrr....

Det är kallt!!!!!!
Idag är det kallt ute och jag såg fram emot att komma hem till värmen, men...
Idag har det varit strömavbrott hemma hos mig och det var lika kallt inne, nu sitter jag vid datorn med filt över mig och huttrar! Härligt!

Hade hundbesök igår, mina framtidsmål är numer; ta examen, få ett jobb, köp en bil, skaffa hund! Sen får gärna lite romantik smyga sig in på vägen men de andra ska jag i alla fall lyckas med! :)

Idag har vi haft racketsport på fadderskolan, trevligt, förutom när en kille missade bollen i en smash och i stället träffade sin kamrat i ansiktet...då var det inte så trevligt! :)

Ikväll blir det fotbollskväll! En kompis kommer över och ser på Champions League mellan Real Madrid och Juventus, kan bli en bra match. Heja Zlatan!

Idag börjar också bokrean! Jag har varit så smart att jag beställt böcker i förväg så att jag kan hämta dem efter att vi fått pengar på fredag. En notbok, två matböcker (bland annat en mer recept från det gamla Egypten!) och en bok om Gandhi blir det. Ska bli spännande!

Dagens svenska ord:
Russindisko = Dans för pensionärer. Används flitigt i Stockholms innerstad i de lite finare sällskapen!

Dagens tips från coachen:
Skicka ett sms till någon du inte snackat med på länge och önska trevlig kväll!

Ha det gott!

Inga kommentarer: