tisdag, februari 15, 2005

Första dagen på praktiken avklarad!

Efter en lång dag är jag äntligen hemma, helt färdig i huvudet. Fick gå upp strax efter 6 i morse för att hinna med bussen och sen har vi haft skridskor utomhus hela dagen.
Med tanke på min ringa erfarenhet av skridskoaktiviteter så måste jag säga att jag är nöjd med dagen. Har åkt en hel del, knutit desto fler skridskor och inte ramlat i isen en enda gång!
Tyvärr var inte dagen slut efter sista lektionen, då skulle det vara personalmöte...
Två timmars diskussion om omorganisering av klassrum där personalen inte kom fram till något vettigt alls fick man snällt sitta och lyssna på. Man vet ju i alla fall vad som väntar en i framtiden.
Dagens mest överraskande observation var att de elever som gick i år 6 var betydligt "mindre bra" på att åka än de som var två år yngre. Nästan så att jag fick lära ut lite tips från mina fantastiska färdigheter där! :)
Imorgon blir det återigen skridskor, men bara en lektion, övriga dagen kommer vara klassrumsundervisning i matte, engelska och religion. Inte riktigt lika upphetsande som att vara ute i solsken och åka skridskor (glassigt jobb man har valt) men man får väl göra det bästa av situationen.
Nu blir det snart tv-soffan trots att jag borde fortsätta med min otroligt intressanta uppgift om lärarkompetens...

Dagens tips från coachen:
Använd aldrig underställ på ett två timmar långt personalmöte, det blir varmt!

Ha det gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Velkommen til arbeidslivet.. hehe. Personalmøter er alltid like spennende, tro meg! Og det blir nok ikke bedre med årene, lærere er sta mennesker.. Tillot meg forresten å linke til sida di fra sida mi, håper det er greit:)
Ingunn