torsdag, februari 17, 2005

En dag i naturen...

Vilken dag! Och vilken gårdag!
Igår kväll lyckades jag antagligen dra igång larmet på hela kårhuset, allt pga av en "post it" lapp som antagligen hamnade i en pizzakartong! Tyvärr innehöll lappen larmkoden till huset så jag hade lite problem igårkväll om man säger så! Sånt som händer (fast inte allt för ofta hoppas jag) även den bäste.

Dagen har varit både fantastisk och hemsk.
De goda nyheterna tar vi givetvis först:
Vi har haft en helskön dag i skogen på skidor. Korvgrillning och varm choklad med massa ungar. Tänk att man kommer få betalt för detta i framtiden, måste återigen poängtera att jag är nöjd med mitt karriärsval!
På vägen tillbaka till bussen fick jag och min studentkompanjon i uppgift att åka sist och se så att ingen hamnade efter, jag kän väl säga så att vi kom tillbaka ganska långt efter de andra lärarna. En grupp tjejer från 4:an gick helt tomma på energi och var verkligen helt färdiga. Vi fick dra upp dem för uppförsbackarna och samtidigt försöka hålla dem på gott humör. De hade i alla fall roligt! Det vill jag lova. Väl på bussen var det väldigt lugnt och alla var nöjda och glada.
Nu till de lite tråkigare nyheterna.
I väntan på bussen hem till Falun var det någon idiot som lagt ut lim på bänken vid bussstationen och antagligen är min jacka förstörd, men vi får väl se, jag ska ta en ordentlig omgång med den ikväll! Lite synd för min andra jacka gick sönde bara för någon vecka sedan! Men men... nu laddar jag för höjdarfilmen Proof of Life som går på ZTV ikväll, misstänker iofs att det kan tänkas att jag somnar ifrån den, men ändå, den är sevärd!

Dagens tre tips från coachen:
1) Titta alltid efter innan du sätter dig!
2) Lägg aldrig viktiga papper på ett bord med pizzakartonger!
3) Åka aldrig skidor med 4 nästan fulla ketchupflaskor i ryggsäcken, det tar ut sin rätt på axlarna!

Ha det gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj..Inte kul att bli glued..! Men de vaar lite kul..! Är det dags för persien och sko fix snart..?