måndag, februari 21, 2005

Söndagen 20/2 skrevs historia!

Igår var en historisk dag. Jag, Martin Gert Petersson befann mig för första gånget på ett gym. Och jag tränade dessutom. Kampanj Beach 2005 är nu officiellt inledd och till sommaren räknar jag kallt (varmt) med att vara hottast på stranden.
Jag gick ut lite löst med lätta vikter för att slippa allt för mycket träningsvärk dagen efter (läs idag) kan väl inte direkt säga att målet med taktiken uppnådes. Hur min kropp känns idag är ett eget kapitel.

Men om vi nu lämnar min nya Arnold-image så ska jag berätta om min gårdagskväll.
En fantastisk skön kväll som bestod av att leta efter snygga bakgrundsbilder på internet, kolla på Fame Factorys veckofinal (ganska dåligt för en gångs skull), planera påsk, midsommar och Road Trip över telefon samt åt att försöka ta mig mellan olika platser i mitt lilla hem trots att musklerna inte ville.
Vilken kväll!
Idag får timmarna åt till studier (sitter egentligen och letar efter uppvärmningslekar nu) och till att tvätta upp massa kläder. Ska bli spännande att se hur lim-plaggen blir, kanske går att använda något efteråt. Hoppet är väl det sista som överger en.

Ikväll ska jag få hundbesök, det blir grejer. En liten kul sak vid namn Pommac ska komma hit för att hennes matte ska se på min tv. Spännande!

Dagens svenska ord:
Bajamaja = Ett bås som fungerar som toalett på t ex evenemang som festivaler och annat där mycket folk vistas. Oftast ganska äckliga!

Dagens tips från coachen:
Stretching är underskattat!

Ha det gott!

4 kommentarer:

Marthe-Pjokk sa...

Takk for dagens svenske ord! Har lurt på hva det betyr serru... :) Ikke helt sikker på hvor jeg har det fra men... Antakeligvis Björn Rosenström sin forjeneste ;) Ellers kan jeg opplyse om at "kurregjømme" sier vi på min dialekt også. Altså om den leken... :) Sikkert fordi svensk er et mye kulere språk enn norsk, "leke gjemsel" høres liksom ikke såå morsomt ut.. :)

Marthe-Pjokk sa...

Hmm forresten, heter du faktisk Martin Gert? Det har jeg ikke hørt før:)

Martin sa...

Jovisst heter jag Martin Gert, men i Sverige har nästan alla mellannamn som man inte använder! SÅ jag presenterar mig aldrig så! Men det står i passet!

Marthe-Pjokk sa...

Ingen som kaller deg Gert altså? :) Eks'en min heter faktisk Kurt Nicklas Daniel... Men han bruker jo bare Nicklas, så lurer liksom litt på hva som er vitsen med resten....? Dere svensker altså...dere er litt rare;)