onsdag, februari 23, 2005

Trött som vanligt!

kraHej Hopp, gummisnopp!
Idag är jag liten i huvudet! Jag är inte van att gå upp så tidigt som jag gör nuförtiden.
Men vad gör det! Solen skiner, fåglar kvittrar och det är så kallt att man förfryser katakomberna. (Katakomber är oftast saker som ligger långt ner och inte så jättemånga har sett)

Idag har jag återigen varit på fadderskolan. Inget speciellt att berätta om det egentligen. Har mest suttit och läst med en kille från forna Jugoslavien som har svårt för att läsa. Ganska trevligt men man blir inte direkt piggare av att läsa en bok i snigelfart.

Matchen igår var väldigt bra, Zlatan var sådär, inte bra inte dålig. Men det fanns en annan man med Z i namnet som var desto bättre! Zinedine Zidane, finns inte ord till att beskriva hans insats igår! Fantastiskt att se, fotboll kan vara konst och igår var det en mästerkonstnär som höll i penslen.

Ikväll blir det Chelsea - Barcelona, blir nog också en bra match.
Ska upp ännu tidigare i morgon så jag måste nog försöka komma i säng i hyfsad tid ikväll, kommer att gå på knäna i morgon annars!

Dagen svenska ord:
Tjockablängare = kraftig smäll, ofta i form av ett knytnävslag

Dagens tips från coachen:
Tyck att Zidane är bättre än Håkan Mild!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ännu färre förunnat att ha känt på katakomberna! : )

Anonym sa...

noen har vel sett dem......;)