fredag, februari 10, 2006

Då var det dags!


Idag börjar OS, återkommer till detta lite senare!

Igår köpte jag Gymmix-kort! Var på en stationsstyrketräning också! Trodde inte att jag skulle kunna gå idag, men så var inte fallet...känner nästan ingenting, förutom lite i benhinnorna! Känns bra att inte vara helt nedbruten, men jag ville nog bli lite nedbruten egentligen!

Efter att ha pluggat hela förmiddagen är jag nu ledig för resten av helgen! Perfekt! Solen skiner (tyvärr råkade jag kolla på termometern och den var inte på kokpunkten precis) så man får väl njuta lite av vädret i helgen kanske!

I eftermiddag blir det bussresa och shopping på Kupolen! Mitt mål är att köpa något så exotiskt och hippt som...sängkläder! Behöver en förnyelse på den fronten! Min kära mor tipsade om att det var utförsäljning just nu!

Så till OS!
Trots att jag är väldigt lite intresserad av vinteridrott i stort kan jag utlova att jag kommer att ha tårar i ögonen framför invigningen ikväll, skulle dessutom Sverige ta guld i något under spelen pch jag råkar se prisutdelningen då brister nog alla tårkanaler! Sån är jag! Ett av mina bästa Os-cermoni minnen (förutom när Paul Hogan var med som Crocodile Dundee på OS-avslutningen i Sydney) var när jag stod på jobbet och lyssnade på radio på invigningen av Sydney-Os. När kommentatorn berättade att Nord- och Sydkorea kom in under gemmensam fana, blev jag väldigt rörd...till slut kom en jobbarkompis fram och undrade om det hade hänt något! :) han tittade på mig som jag var galen när jag försökte förklara!
Den stora diskussionen lär ju bli vem som ska tända elden...antagligen blir det väl en vinteridrottare, typ Tomba (den enda jag kommer på förresten), men jag hoppas fortfarande på Roberto Baggio, det hade varit grymt stort och otippat!
Själva idrotten då...hmm, ska försöka se lite på Anja i backen, annars bryr jag mig inte nämnvärt! Efter en väldigt inlevelserik diskussion vid lunchen igår så har vi också slagit fast vilken som är OS mest, utsäkta ordet, bögiga sport. Självklar vinnare blev Rodel. Tänk två killar i tighta trikåer som ligger uppepåvarandra och vibrerar i tre minuter...behöver man säga mer! Inget jag skulle prova på....mest för att min kropp inte passar i tighta trikåer, eller hjälm för den delen! Men de ska ha all heder för att de har Rodel som livsintresse, tur att människor har olika intressen för den delen, så inte alla behövde gilla vinteridrott!

Häromdagen gjorde jag ett kändis look-alike test på nätet! Vid första försöket blev jag lik Jeff Goldblum och Drew Barrymore, eftersom jag inte blev helt nöjd med det provade jag en ny bild och blev då lik Keanu Reeves och Cristiano Ronaldo, i alla fall bättre än vår käre Jeff och Drew Barrymore, som iofs ser väldigt bra ut men kanske inte på det sättet jag vill att jag ska se ut!
Efter att jag har gjort testet har herr Goldblum plötsligt dykt upp i alla möjliga sammanhang, på nöjessidorna i Aftonbladet, gästspel i Will och Grace och på söndag går Independence Day på tv! Mystiskt! Kanske borde skaffa glasögon för att öka likheten! :)

Dagens goda nyhet: Idag börjar OS
Dagens andra goda nyhet: Jag kommer inte bli helt insnöad framför tvn för det!

Over and Out!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ala vet väl att du passar i trikåer, det finns många bildbevis på det!!!. Badbyxorna ska du inte göma undan!!

Pelle