måndag, mars 20, 2006

Konstig dag!

Idag har det hänt väldigt mycket oväntat!

  • Varit effektiv i skolan
  • Min cykel totalhavererade mitt i en nedförsbacke, den kanske inte går att rädda, får besked i morgon
  • Har pratat norsk/svensk i tio minuter med någon som jag inte vet vem det är...i telefon...har dessutom blivit inbjuden till överraskningsfest på Bjerkely Folkhögskola
  • Har varit och klippt mig, Hossain pratade massa...om studielån!

Under det norska samtalet med Ellen Irene, tror jag hon hette, kom jag fram till att jag är riktigt dålig på hur det svenska studiesystemet fungerar, när jag inte visste vad Bachelor var, då tror jag hon gav upp!

Kan alltså bli en Norgeresa vid Valborg, hade varit grymt kul om det är några mer gamla hjältar som kan ta turen dit! Vi får se, men man hoppas, blev grymt laddad!

I morgon är jag ledig, fast måste väl ner till stan och kolla upp hur cykeln mår...han på verkstan verkade inte för pessimistisk, men sa att det kunde vara illa...men förhoppningsvis inte, köpa ny cykel är väl inte vad jag längtar mest efter just nu!

Dagens dåliga nyhet: Jag hade dåliga svar om svenska utbildningssystemet

Dagens goda nyhet: Jag fick trots det en inbjudan till Norge!

Over and Out!

Inga kommentarer: