onsdag, mars 15, 2006

Onödig dag i skolan

Idag hade vi ledigt på förmiddagen, mer om det senare!
I skolan skulle vi prata om våra observationer vi ska göra de närmaste veckorna, när vi hade presenterat vår idé sa läraren: det låter bra, nästa!
Sen fick vi sitta och lyssna på alla andra gruppers frågor och idéer i två och en halv timme, sånt man drömmer om, vara i skolan en hel eftermiddag för att vara effektiv i 20 sek....

Åter till förmiddagen, i brist på annat att göra lyssnade jag på lite gamla cd skivor som jag inte haft igång på flera år...vilka minnen, rockade hårt till Attention, dansade igånd med S Club 7 och whalade med Black Ingvars! Attention hade jag inte stora förhoppningar på att fortfarande uppskatta, men måste säga att deras första cd faktiskt är bra! Härligt sound med hammond-orgeln! Tänk att det är 10 år sedan man åkte runt i Småland på konserter med dem!

På väg till skolan idag fick jag stoppa en hund som rymt från sin matte (en medelålders dam) en söt labradorvalp var i och för sig ingen större arbetsbörda att behöva klappa i en minut till ägaren hann ikapp!

På fikat i skolan handlade diskussionerna som vanligt om de mest suspekta sakerna, dagens stora samtalsämne var så kallade Butt-plugs...tänker inte gå närmare in på diskussionen!

Ikväll är det nytt avsnitt av Invasion, har verkligen fastnat för den serien, synd att den går så förbaskat sent bara, men man kan ju ladda med lite Extra Extra, Magnus Betnér brukar ju dominera och kommer säkert att göra det ikväll också!

Annars laddar jag för fullt inför melodifestivalfinalen på lördag...spännande! Jag håller till skillnad från de flesta andra inte på Carola, har inte helt bestämt vem jag ska rösta, men det lutar åt BWO (om det gör ett bra framträdande) eller Andreas Johnsson

För övrigt ska jag curla (utöva sporten curling) idag om en vecka! Nu är vi fullt mannskap (en osäker så det kan dyka upp en ledig plats om någon är intresserad) och det ska bli grymt kul!

Dagens dåliga nyhet: Idag har jag betalat räkningar
Dagens goda nyhet: På fredag kommer det retroaktiva bostadsbidraget

Over and Out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska ni observera hur estetiska de stackars lärarna är?? den vi kolla på var väldigt o-estetisk :0) lät kul det där med curlingen...! attans som sagt. men jag hoppas det blir fler gånger. SES hejdå

Anonym sa...

Hva i all verden er "butt-plugs"? Noe man bare har i Sverige, eller har jeg gått glipp av noe?
- Ingunn