onsdag, mars 02, 2005

Kall dag det här!

Idag när jag vaknade tyckte jag det var lite småkallt i lägenheten. Ute var det ännu kallare kan jag säga! -25 grader...i Idre hade de haft -42!! Härlig vinter det här! När jag efter en väldigt snabb promenadkom till skolan hade jag is på ögonbrynen, det var lite coolt, såg ut som en polarforskare!
Dagen har varit oväntat bra! Hyfsat intressant dag i skolan, fantastiskt effektivt Hiff-möte (börjar lära mig som ordf. :) Se n har jag och min kompis till slut anmält oss till Broloppet! Vi kommer att springa för den nystartade klubben "Löparklubben Bojsenburg" det blir grejer det!

Nu har helgen börjat, har ingen ting före tisdag faktiskt! Kunde nästan ha åkt hem, men det är ju påsk snart! Ska verkligen ta en stor rensning i lägenheten i stället! Hoppas på att hitta min försvunna adressbok, kan vara bra att ha den med alla adresser och födelsedagar...

Dagens svenska ord:
Raggarballe med svängdörrar = varm korv med bröd, användes under tidigt 90-tal i raggar (rånar) kretsar! Lanserades av komikerna Ronny & Ragge

Dagens tips från coachen:
Längta till varmare tider!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Marthe-Pjokk sa...

Brrrrrrrrr... Og jeg syns det er kaldt her.... Stakkars deg....og stakkars Idre... :)

Jorån Østerholt Dalane sa...

Huff, det er jo nesten kaldare enn Bjerkely, jo! Her i Bergen er det heldigvis ikkje så kaldt, sjølv om vinden kan vere gufsen.

Fin side forresten :-)
Jorån