fredag, mars 11, 2005

Skit oxå!

Trenden är bruten...blev inget utlagt igår! Till mitt försvar kan jag bara säga att jag faktiskt skrev ganska mycket igår men datorn hann hänga sig innan det kom online och att jag inte orkade skriva om det! Men men!

Gårdagen var i alla fall bra. Lite bugg med 10-åringar, lite lekar, lite bio på kvällen (Shall we dance)
Bra dag helt enkelt!

Idag har vi haft examination i skolan, hade inte en aning om det innan jag kom till skolan, det gick nog inget vidare tyvärr, men man kanske lyckades lura läraren, vem vet! :)

Har varit på shoppingrunda i Kupolen i eftermiddag, köpte.... 1 st McFeast & Co, ganska nöjd med mig själv, inga onödiga utgifter här inte! De är det så gott om ändå!

Får se vad kvällen har att bjuda på, det blir nog hyfsat lugnt, ensam eller social, vi får se!

Dagens svenska ord:
Schlager = Otroligt viktigt ord i den svenska språkkultturen, en schlager är en sång som är trallvänlig, med fart i och som blir en hit. Melodifestivalen kallas också Schlagerfestivalen.

Dagens ordspråk:
Yviga skägg är en alldeles för allvarlig sak för att överlåtas till militärer.

Dagens tips från coachen:
Lyssan på Love Book med Peter Gabriel (med i Shall we dance) en fantastisk sång!

Ha det gött!

Inga kommentarer: