lördag, april 09, 2005

Lördagsmorgon!

Gårdagen var en ganska ok fredag.
Skolan var inte speciellt upplyftande då vi satt tre timmar och lyssnade på en kvinna som pratade om döden och krishantering, men det är väl nyttigt att kunna sånt också.

På eftermiddagen var vi och simmade (ingen städade duschen igår som tur var) och senare på kvällen blev det tv-kväll hos en kompis. Kollade på Alla tiders melodifestival, det var faktiskt ganska bra, bäst var Hammerfalls version av När vindarna viskar mitt namn, men de andra i soffan (främst tjejerna) blev helt galna när Darin körde sin Michael Jackson imitation. Hmm, så bra var det väl ändå inte.
Senare kollade vi på finalen av Paradise Hotel, det har gåt hela våren, jag såg första avsnittet i Januari och nu sista. Är glad att jag inte har sett de andra. Snacka om skitprogram, tur att det är frivilligt att se på tv. :)
Fick i alla fall en riktigt lång och skön massage av en kompis så kvällen var absolut inte helt bortkastad!

När jag satt och åt frukost idag blev jag helt plötsligt extremt sugen på pannkakor. Vet inte vaför. Har nog aldrig varit sugen på oannkakor i hela mitt lev förut...
Så lunchmenyn är bestämd i alla fall, må bara gå och handla laktosfri mjölk.

Vad dagen ska innehålla mer har jag ingen aning om, får väl se vad som dyker upp inför kvällen. Eftermiddagen kommer tillbringas framför radion öfr idag smäller det!
16.00 är det avspark på Olympia i Helsingborg, HIF - HBK! Kan gå hur som helst och jag tippar att mitt humör kommer att vara därefter. Himlen är blå tack vare HBK.

Dagens svenska ord:
Dra dit pepparn växer = Mildare uttryck för att be någon fara åt h-e.

Dagens ordspråk utgår på obestämd tid på grund av bristande material och kreativitet.

Dagens tips från coachen:
Klipp dig och skaffa dig ett jobb!

Ha det gött!

2 kommentarer:

Anette sa...

Jeg tror du er i ferd med å gå tom for svenske ord vi dumme nordmenn ikke skjønner...:)

Live sa...

Eg stemmer for fleire navn på bær, det er en evig hodepine for min del når eg skal kjøpe syltetøy og saft i Sverige. (Provoserende at Norge og Sverige ikkje kan bli enige om bærnavn som samsvarer litt.)