onsdag, april 06, 2005

Oj Oj Oj!

Idag har vi haft en idrottslektion där vi skulle låta eleverna träna på samarbete. Att säga att det gick dåligt är en rejäl underdrift. Det var totalt kaos. Ingen gjorde som de skulle, alla skrek, de som ville göra ordentligt hörde inte instruktioner... Totalt kaos. Vi hade i alla fall tur med vädret (synd att vi var inomhus bara)

Missade bussen från Borlänge och fick gå in till centrum och ta en senare buss. Det hade väl varit ok om det inte hade blivit totalt stopp på vägen på grund av ett vägbygge så bussen stod helt still i 20 minuter.

Såna här dagar börjar man undra varför de finns. Fast det finns alltid något positivt att hämta, min matelektion gick väldigt bra. Konstigt att matte går bättre än idrott, men det är ju lite skillnad på att ha 5 elever och att ha nästan 50...

Ikväll blir det fotboll på tv! Champions League och på lördag börjar Allsvenskan, äntligen!
Och imorgon kommer min högskolelärare ut till praktikplatsen för att observera mig som ledare, hoppas det går bättre än idag!


Dagens svenska ord:
Patrask = grupp av människor i nedsättande tal. Mina elever idag var ett riktigt patrask! :)

Dagens ordspråk:
Snön ligger vit på taken, endast tomten är vaken.

Dagens tips från coachen:
Lär av era misstag, jag hoppas jag gör det.

Ha det gött!

Inga kommentarer: