onsdag, december 07, 2005

Det lider mot jul!

Nu är alla julklappar inhandlade! Jag har köpt....nej, det skriver jag nog förresten inte här, vet ju aldrig vem som läser!

Denna vecka har gått ur på två saker! Skola och att ragga lagmedlemmar till basket/innebandy-turneringen på fredag! Nu har vi ett lag klart och jag hoppas att alla håller tummarna för vårt Täppas Fågelbergs vänner! Kommer bli kanonkul! Det enda som oroar mig lite är att den enda träning jag fått de tre-fyra sista veckorna är när jag cyklar till skolan, så hur formen är är lite svårt att sia om! Förhoppningsvis inte katastrofal i alla fall! Men man vet aldrig!

Idag har jag varit på handledarsamtal för att få rätsida på vad min kulturuppgift ska handla om! Min lärare hade en lysande idé! Jag ska jämföra hur folk idrottar i USA, England och Sverige! Perfekt! När idrott är ämnet höjs mitt intresse en hel del!

Har de senaste dagarna fått ett ryck och spelat massa CM (Championship Manager) inte bra att sitta massa framför datorn, speciellt inte när det finns så mycket annat mer kreativt och viktigt att göra, men det är ju så kul...

Mina grannar under mig har flyttat ut, så nu är det tomt under, kanske ska utnyttja tillfället och hoppa omkring i lägenheten med skor på mig, eller flytta massa möbler, inte för att jag behöver det men för att jag ändå inte stör någon, en kompis har en granne över sig som steppar, kanske ska jag göra det till jag får nya grannar! Eller kanske jag bara ska låta hela saken vara och gör något förnuftigt i stället! Galen/Förnuftig....hmm får nog överväga det lite!

Dagens topp 3:
Tråkigaste vädret

1) Knagglig is som och snöblandat regn (som nu)
2) Regn
3) Dimma (händer iofs inte så ofta i Falun, men det måste ju vara tråkigt att inte kunna se denna vackra värld!)

På återseende! Ha det gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaa! vad kul med en blogg. nu ska jag vara inne här minst en gång om dagen. ja gillar Stenungsunds bloggen bäst. om det nu är en blogg. Vad vet jag om sånt här? Inte mycket. Kul med idrottande i USA England å här. SES! hej å kram

Anonym sa...

Du må ha verdens beste naboer. Mine naboer liker å:
- spille tuba (eller hvertfall noe som bråker veldig)
- Ha besøk av engelskmenn klokka fire om natta og snakke veldig høyt med vinduet oppe
- ha surround-anlegg og se på film til klokka to natta før jeg skal ha eksamen
- mishandle ungen sin??! Hver gang jeg går ut i gangen skriker det en unge i leiligheten tvers over.. Er det noe jeg gjør galt??
- Spille "Sinte Festus" på full guffe natt til en mandag klokka fem. Det føltes som om noen hadde lagt en høytaler i senga mi. For de som ikke kjenner til Sinte Festus er det en utrulig slitsom sang med en stemme a la pipestemmen i Akons "Lonely".

Misfornøyd med naboene mine jeg? Neida....
-Ingunn