tisdag, december 13, 2005

Tisdag - En dag att minnas!

Varför ska man minnas denna dagen? Tja man borde minnas alla dagar, alltid lär man sig nåt!

Idag har vi haft hemtenta i översättning! Gick nog bra, jag hoppas det i alla fall! Svårt att säga, inte varje dag man översätter ord/fraser som självsanering, dra ner brallan eller bussar som flyger över stup.

Har vårdat min kropp idag också, sprang en runda, gjorde lite armhävningar och situps (och till alla er som påpekat hur det borde vara, ja jag gjorde rygglyft också) sedan stretchade jag igenom hela kroppen jättenoggrant! Har nog aldrig stretchat så noggrant! Det var grymt skönt! Behövde verkligen det, spänningar släppte och jag känner mig ganska ok faktiskt! Bara några små knutor som jag måste få borttryckta! Men det löser sig!

Idag på väg till skolan var det en tjej som ramlade med cykelm mitt framför mig! Det syntes tidigt att hon skulle ramla, när däcken började slira, funderade på att varna henne, men då hade hon antagligen bara vänt huvudet bakåt och dratt i backen ännu kraftigare! Jag frågade i alla fall hur det gick, hon var helt borta och skrek :VA?? blev lite smått chockad innan jag förstod att hon hade musik i öronen! Det var ingen fara med henne i alla fall! Jag borde nog ta fram min hjälm ur garderoben, där gör den ingen nytta!

Imorgon blir det grupp-plugg inför tentan på fredag, sen ska jag satsa på att göra så mycket som möjligt på kulturuppgiften! Målet är att inte lämna skolan förren jag gjort minst halva! Får väl se hur det går! Om jag är riktigt duktig och lyckas bli någorlunda färdig innan helgen, blir edt nog innebandymatch på lördag, har bara varit på en dammatch denna terminen så det bore egentligen bli så!

Dagens topp 3:
Planer inför jullovet

1) Inflyttningsfest i skogen på nyår
2) Jönköping med Pappa den 20 dec
3) Kläppen och åka skidor (utför givetvis)

Ha det gött!

4 kommentarer:

Anonym sa...

men hej! då undrar jag en sak. varför är du så intresserad av dam-innebandy egentligen? alltså en rent nyfiken fråga. lät bra med RYGGträning också...! heja heja. ha de gott! kram eve

Martin sa...

Dam-innebandy kombinerar många positiva saker!
1) Det är sport!
2) Det innehåller en boll!
3) Publikstämning är aldrig fel!
4) Vältränade flickor är aldrig heller fel!

Anonym sa...

då förstår jag. haha sport boll publik och flickor är det enda du kräver alltså. Förutom leverpastejmackor. Härliga tider..!

Martin sa...

Dom borde servera leverpastejmackor på sportevenemang, det har jag alltid tyckt! Kanske ska lansera den affärsidén! Kan ju bli miljonär på kuppen!