lördag, december 17, 2005

Detta är jag!

  • När jag ska diska tar det oftast längre tid att sätta ihop en låtlista på datorn som jag ska ha medans jag diskar än det tar att göra själva disken
  • Jag älskar att planera
  • Jag åmar mig ofta en hel del när jag ska göra för exempel ett skolarbete, men när jag väl gör det brukar det gå ganska fort
  • Jag har sedan 13.00 idag jullov!
  • Jag låser mig ute från datasalar i skolan och får springa och leta efter någon som kan släppa in mig (gäller helger)
  • Jag diggar New Kids on the Block (utan att göra något åt saken)
  • Jag älskar att ta kort (eller egentligen älskar jag nog mer att få de framkallade korten)
  • Jag funderar på att skaffa mig en digitalkamera
  • Jag har ett fullt chat-set med kamera och mikrofon som jag sällan använder
  • Jag spelar ofta självupptagen (ibland spelar jag inte ens)
  • Ironi är en stor del av min vardag
  • Jag är helt enig med Per Gessle om att hans bästa låt någonsin är June Afternoon
  • Ibland försöker jag skriva låtar, resultatet är av sån kvalitet att det inte ens hade platsat i Idol
  • Jag anser att självdistans är bland det viktigaste en människa kan ha
  • Jag påstår inte att jag är snyggast i världen, men jag tillhör helt klart topp 1
  • Jag försöker minst en gång om året spara ut långt hår, fast jag egentligen vet att det inte blir snyggt och fast jag vet att jag till slut kommer impulsklippa mig hos Hossain i alla fall
  • En del människor tycker jag är lik Stefan Holm
  • En del människor tycker jag är lik Antonio Banderas (helt sant)
  • Själv tycker jag mest att jag är lik Brad Pitt (vilket folk i min omgivning ofta får höra)
  • Vissa tanter tycker jag är lång
  • En gång i mitt liv har jag färgat håret, det syntes inte
  • Jag har haft spikes, på benen
  • Jag har haft tuppkamm, på huvudet
  • En av anledningarna till att jag flyttade till Falun var att jag skulle lära känna systrarna Kallur, snart bara ett år på mig, kanske ska ta tag i det där
  • Jag vill bo i Borås
  • Jag har blivit utsedd till årets Tarzan en gång
  • Jag skiter i att alla säger att det alltid regnar i Borås
  • Jag anser att alla människor borde ha tillgång till en strand där man kan gå promenader i solnedgången
  • och soluppgången om man är morgonpigg
  • Jag är morgonpigg
  • Jag planerar för fullt just nu på flera olika resor vilka med största sannolikhet inte kommer bli av
  • En av mina standardfraser är "Vi drar ihop ett gäng"
  • Jag gillar tydligen att prata om mig själv

Det var det! Bara så ni vet alltså!

Dagens topp 3:

De tre största händelserna i världshistorien enligt Mr Zorro

1) Diego Armando Maradona föds

2) Människan upptäcker elden

3) Eric Idle skriver texten till sången Sit on My Face

Ha det gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

dagens höjdpunkt är verkligen när det kommer ett inlägg här i bloggen. haha, vilket liv - det måste vara helt fantastiskt. mitt alltså. Kul lista! haha. du är kul, men inte speciellt lik Bred Pitt, mer Holm faktiskt, och han är ju inte så lång. Hmm.

Jag har faktiskt en ny fråga som jag undrar väldigt mycket över. Funkar bara lukten på väg in i kroppen? och inte på väg ut? Eller är vi så vana vid lungornas lukt så att vi inte tänker på att det är ju det som luktar när vi andas ut? Eller är det som små klaffar i näsan som öppnar sig på in-lukt och stängs på ut-lukt? Det undrar jag...
Jag undrade innan också på en annan sak. Man blir ju student när man tar studenten. Blir man exam när man tar examen? Men efter ett tag kom jag på att det var en rätt dum fråga. Jod gul på dig Partin Mettersson. haha

Martin sa...

Luktorganet är ett väldigt intressant organ! Visst är det så att utandningsluften luktar, men den luften är så väldigt liten om resten av alla luft som finns så det försvinner väldigt fort, sätt handen för munnen och blås ut så lär du känna! Så klart man blir exam när man tar examen och så blir man badd när man tar baddaren i simskolan!
Och vad menar du med att jag inte är lik Brad Pitt...