fredag, december 09, 2005

Turnering

Idag var det dags! Kombinerad Innebandy och Basket turnering! Man kan säga att för Täppas Fågelbergs Vänner gick det igenomsnitt ok! Vi vann innebandyn och kom sist i basketen! men vi vann det mest prestigefyllda priset av dem alla, mest sportsliga lag! Det är inte dåligt det!
Kan väl inte säga att jag direkt dominerade i basketen, tur att vi hade andra i laget som kunde göra det! Själv stod jag mest och hoppade febrilt under korgen utan att lyckas ta bollen en enda gång!
I morgon kommer jag antagligen ha en del stela muskler, känner redan oroväckande ryckningar i vaderna... I sin helhet var turneringen väldigt lyckad, väldigt trevlig stämning, bra matcher och härlig julmusik i bakgrunden! jag lyckade sätta julmust i halsen mellan två matcher, det var ingen hit kan jag väl säga...det smakade peck!

I övrigt har dagen varit en aning ineffektiv, har inte pluggat så mycket som jag borde. Får ta ett ryck i morgon i stället! Hoppas det går bättre!

VM-lottningen har precis avslutats, och vad ska man säga...England igen! Kan går hur som helst. Paraguay känns lite osäkert, känns som Sverige har en bra chans men som sagt det känns osäkert! Trinidad och Tobago ska vi slå utan större problem. Så allt i allt trorjag nog vi går vidare från gruppen.

Dagens topp 3:
Muskler jag inte vill ha ont i imorgon

1) framsida lår - då kan man ju sjutton inte göra någonting
2) vader- också en dryg muskel att ha ont i
3) nacke - att inte ha ont i nacken är ett önsketänkande just nu, måste göra något åt det snart

Ha det gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

nå, har besöksantalet skjutit i höjden sen jag kom in i din blogg-värld? :0) antar det. Kul att läsa iallafall. Idag har jag och Hanna hejat Hello Sweden på HAIK-hockey-match! det var kul. så bra att turneringen verkade vara lyckad!! heja HIFF. dom klarar sig ju super utan oss. YES haha. Hörs å ses! hej hej

Martin sa...

besöksantalet har minst fördubblats den gågna veckan, men det får man ju räkna med när signaturer som Evil Eve skriver kommentarer! Hello Sweden fresh humour, that is that, that is doing it!