torsdag, december 08, 2005

Jul jul strålande jul!

Nu har jag fått x-mas fever! Har fått mitt första julkort idag (tusen tack), lyssnar på julmusik, har satt upp mina två finaste (och enda) tomtar. Kanske lite tidigt med tomtar, men jag måste ju kompensera att jag inte har adventsljusstaken framme!

Idag har jag hittat en ny färdighet i mig själv (har oanade talanger) hade 203 kr på mitt Hemköpskort och försökte beräkna så att jag inte skulle handla över den summan... till slut orkade jag inte räkna utan bara plockade på lite! Summan blev...202, 50! Det är skicklighet det! :)

Har varit på skolan och letat information till min kulturuppgift, det gick katastrofalt dåligt, hittade nästan ingenting, slutade med att jag spelade Betapet och fick storstryk tack vare att de godkände min motståndares sista ord, förtvålad!
Vad sjutton är förtvålad, är det när man tvålar in sig innan man tvättar sig...
Då blev jag lite irriterad!

Resten av dagen ska jag försöka plugga lite grammatik, får se om det blir nåt gjort!

Dagens topp 3:
Bästa jullåtarna enligt Mr Zorro

1) Oh Holy Night - Seven Day Jesus
2) Oh Holy Night - Tommy Körberg
3) Santa Claus is Coming to Town - Jackson 5

Ha det gött!

1 kommentar:

Anonym sa...

Også den fine svenske julesangen.. Som jeg aldri fant på nettet og ikke husker hva heter lenger.. Eller heter den "Tänd ett ljus"? Huska jeg det likevel kanskje?:)
-Ingunn