onsdag, december 14, 2005

En nyhet presenteras!

Idag har jag den stora äran inviga Världen enligt en Zorrofierad mans nya spalt; frågespalten!
Efter som jag har extraordinära kunskaper i alla de flesta ämnen som kan tänkas dyka upp här på jorden (och ibland även på andra ställen) tänkte jag att det vore ju trevligt att dela med mig av mina "skills"!
Så jag uppmanar alla att ställa en fråga i kommentarsboxen och så kommer förhoppningsvis svaret som kommentar så fort som möjligt!
Ämnen som kan tas upp är ett oändligt antal, som tidigare inlägg visat är ju daminnebandy, leverpastej, sit-ups och bilinbrott några av många specialiteter! Men har du problem med kärlekslivet, vet inte vad du ska se på tv eller har andra existensiella undringar, fram med det bara, här har vi svar!

Dagen har varit bra! Skrev tre sidor på kulturen, kanske går att få ihop till slut, vi får se! Tentaplugget blev rörigt, känns inte som om jag har koll till 100%, men vem har det utan Skogsdamen! (läraren heter Skog i efternamn)

Fick ett ryck och kollade på Gangs of New York igår, den var bra, kom på att jag faktikst har en egen Leonardo Fan club tillsammans med två norrmän, har till och med skickat medlemskort till Leo själv. Fick ett foto med förtryckt autograf på.. alltid nåt! Kanske ska jobba lite mer aktivt med fan cluben..eller inte!

Dagens topp 3:
Dagens stora överraskningar

1) Ett brev med svartvita bilder - tusen tack! Det avr kjempekoselig!
2) Nytt lås i ytterdörren - höll på att inte komma in när jag kom hem!
3) Modala hjälpverb - en ond överraskning! Varför finns de...

Ha det gött!

12 kommentarer:

Martin sa...

Ja, frågespalten verkar ju populär...

Anonym sa...

okej. Min första fråga lyder: Vilket datum är Leonardo di Caprio född? och framförallt - vilken är hans favoritfärg.

Vidare undrar jag varför man egentligen måste köpa paket till varandra när det är jul?

sista frågan handlar om bankomater. Hur stora uttag får man göra PER DAG?

Hej!

Martin sa...

Kära Evil Eve (som för övrigt borde bli Onde Ove fritt översatt)
1) Leo är som vi alla vet född den 11 nov 1974
2) då hans farfar härstamman från italien är naturligtvis hans favvofärg, blå
3) julklappar ska man köpa för alla affärer ska kunna betala löner till barnarbetare runt om i världen och dessutom för att finansiera tomtens ishotell!
4) Angående bankomater - frågan borde vara hur stora uttag KAN man göra per dag... de som sprängde värdetransporten utanför Stenungssund har nog en åsikt, de flesta andra har nog en annan!

Anonym sa...

Du har aldrig läst tyska hör jag.
Modala hjälpverb har jag tragglat hela högstadiet.

Martin sa...

det värsta är att det har jag med, men de har liksom smitit ut bakvägen ur huvudet tror jag, eller gömmer dom sig väl!

Marthe-Pjokk sa...

Hva er nå egentlig modale hjelpeverb igjen..?

Martin sa...

Vissa frågor svarar inte MrZorro på! Som för exempel vad ett modalt hjälverb är, sådana värdsliga frågor överlåter han till Fredrik som har läst tyska hela högstadiet!

Anonym sa...

Ryktet har sagt att Lars Adaktusson har peruk?, stämmer det? det låter ganska troligt eftersom han har haft exakt samma frisyr jättelänge...

Martin sa...

Lars Adaktusson är en hyvens kille, bara för att man har samma frisyt länge betyder inte det att man har peruk, se på Alexander Bard, han har haft samma frisyr väldigt länge och jag kan garantera att inte han ha peruk! För er som vil avgöra hurvida Herr Adaktusson har peruk eller inte kan ni kika på: http://www.aftonbladet.se/nyheter/0008/03/adakt.jpg eller helt enkelt söka upp karln och känna efter!

Anette sa...

Stemmer det at svensker feirer navndagen sin mer enn bursdagen sin? Og hvis det er tilfelle; hvorfor gjør de det?

Anonym sa...

tack för goda svar. Nu kan jag sova gott. Lycka till på tentan!!

Martin sa...

Anette: På sin födelsedag har man ju ingen anledning att fira, det är ju ens mamma som borde firas då! Men på ens namnsdag då ska det firas, med pompa och ståt! Jag brukar köpa fyrverkerier när jag har namnsdag och bjuda in min granne Kamal (uttalas med SCH-ljud) på kaffe och blåbärstårta!