söndag, december 11, 2005

Vad gör man när inget är som det ska?

Igår skulle jag och en kompis käka och se på Robinson. Han blev sjuk, jag blev halvsjuk... planen blev då att jag skulle beställa hem en pizza och se på Robinson. Väntade till jag var som mest jungrig innan jag skulle ringa. Inget svar. Alla som har ringt till en pizzeria en lördagkväll utan att få svar räcker upp en hand! Efter några försäk till blev hungern för stor och jag käkade leverpastejssmörgåsar i stället! Snacka om lördagslyx!
Robinsonfinalen var ganska seg så jag tänkte vara lite social på nätet i stället...då funkade inte det heller! Inget internet, ingen pizza! Snacka om I-lands problem. Det slutade med att jag låg och smålog framför Saturday Night Live med Christina Aguilera som "host" halvkul! Men men!

Idag har jag ramlat! Det är snorhalt ute och de som känner mig vet att halka och Martin inte helt går ihop. Skulle bara ner till Hemköp, lyckades givetvis halka. Slog i knäet, det kändes! Men det var nästan värre att det hände mitt vid en väg så att bilar stannade och tittade! Trodde väl jag behövde hjälp, men så otränad är jag inte så att jag inte kommer upp från marken! Inte än i alla fall!

Om en stund blir det födelsedagsglasskalas (säg det 20 gånger snabbt!) ska bli trevligt! Blir inte så mycket disk heller eftersom influensan går och många jobbar! Men det är ju trevligt med lite besök också, satsar hellre på kvalitet än kvantitet!

Idag har jag satt frimärken på mina julkort! Eftersom jag är rutinerad vet jag hur äckligt det är efter en stund när man slickar allihop, så jag hade med en fuktig tvättsvamp som jag pressade frimärkena mot. Tyvärr missade jag på fuktighetsgraden en aning, så svampen var mer halvblöt! Detta resulterade i två saker! Bordet blev ganska blött och det ser ut som jag har slickat på frimärkerna efter jag satt på dem på breven... Härligt! Snyggt! Sexigt! Så ska det vara!
När jag kom hem från Hemköp hittade jag dessutom alla julkort, som jag skulle lägga på, på köksbordet...smart!

Dagens topp 3:
Kultlåtar som alla borde höra minst en gång om dagen:

1) Pamela- Toto
2) Always Take the Weather with You - Crowded House
3) Man in the Mirror - Michael Jackson

Ha det gött!

2 kommentarer:

Anette sa...

Gratulerer med dagen, mann! :)

Marthe-Pjokk sa...

do not underestimate the power of leverpostei... :p