söndag, maj 29, 2005

Mare Mare - vad gör man med en söndagmorgon?

Gårdagen var ett kapitel för sig! Jag fattar fortfarande inte att vi cyklade till Sundborn för att kolla på ett bröllop! Det var så svettigt att jag kunde bada i min t-shirt innan vi kom fram! Dessutom gick det fortare än väntat och vi var i det inte allt för stora samhället Sundborn en timme för tidigt!

Det fanns bara en sak och göra, köpa fika och ta sig till närmsta park! Denna park var vackert belägen mellan en å som rann genom samhället och själva huvudgatan. Denna park fick också nöjet att vara vårt inte allt för privata omklädningsrum. Ska man på bröllop måste man vara fin! De bönder som åkte förbi (ja de var bönder) tyckte nog det såg väldigt roligt ut för de glodde. en tog till och med em extra sväng och kollade en gång till!

Själva bröllopet var som bröllop brukar vara, det roligaste var väl när min kompis mage kurrade så mycket att alla trodde det var en mobil som vibrerade!

Sen bar det av hemmåt! Efter 2-3 km börjadedet regna, för historiens skull kan jag väl berätta att det var 12 km till Sundborn från Falun. Det regnade massa dessutom, hela vägen tillbaka till Falun. Brudparet körde om oss på väg till deras fest och med deras inte alltför snabb fart, blev det så att de fick cykeleskort nästan hela vägen! De skrattade gott åt oss ute i regnet! Det var hur som helst väldigt skönt att komma hem och byta kläder!

Idag vaknade jag och var, efter gårdagen inte allt för överraskande, förkyld. Kraftigt förkyld till och med, men utöver dagen har detta lagt sig och nu känner jag mig nästan fit for fight igen!

Dagens svenska ord:
spänn = kronor, den kostar 100 spänn!

Dagens sång:
Mare Mare - Anders Glennmark

Dagens tips från coachen:
Uppkalla en nära vän till Krigarkungen Krull!

Ha det gött!

Inga kommentarer: