tisdag, maj 03, 2005

Telefonsamtal och praktik!

Idag hade jag fått ett mobilsvarsmeddelande från en städfirma. De sa att det hade hänt en olycka och att de ville komma i kontakt med mig så fort som möjligt. jag ringde upp, men fick inget svar.

Efter att ha forskt lite fick jag veta att de anklagar Hiff för att ha slagit sönder en städmaskin som tydligen ska ha stått utanför gymnastiksalen på Högskolan förra onsdagen.
Det finns inga bevis för vem som har gjort det men de bara antar att det är vi. Kan bli ett intressant samtal jag måste ringa i morgon.

Idag skulle vi ha Freesbee-golf på idrotten, det skulle bli lugnt tänkte vi, det är ju inte precis någon het kamp i den sporten. Men slagsmål blev det i alla fall. Det är helt sjukt med allt som händer på den här skolan.

Direkt efter praktike var jag på ordförandemöte på högskolan. Inte direkt spännande, men vi fick fika...Alltid trevligt.

I morgon är det sista dagen på praktiken, äntligen!
På kvälleni morgon har vi i Hiff-styrelsen blivit bjudna på middag på Harrys av kåren. Gott med mat, mindre trevligt med alla som röker.

Ikväll blir det fotbol för hela slanten. Liverpool - Chelsea! Spännande!

Dagens svenska ord:
Spraxkya = Uttalas Sprascha och är ett litet samhälle utanför Borlänge. Sjukaste namnet jag sett på länge!

Dagens sång:
Vintersaga - Jerry Williams

Dagens tips från coachen:
Spela Kubb! Vi ska ha kubbturnering i slutet av maj!

Ha det gött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hører at Sverige også skal få røykeforbud å alle utesteder fra 1.juni. Gled deg! Det er helt nydelig i forhold til sånn det var før:)
-Ingunn

Marthe-Pjokk sa...

Kubb er gøy:)